Servicii Parodontologie

Sănătatea orală, un lucru esențial pentru calitatea vieții și sănătatea corpului tău

PROGRAMARE ONLINE
Servicii Parodontologie

Ce este parodontoza ?

Boala parodontală are ca principale cauze existența plăcii bacteriene și a țesutului de granulație acumulat la nivelul rădăcinilor dentare. Tratamentele parodontale pe care vi le punem la dispoziție în clinica noastră, implică manopera minim traumatizantă, plus condiții de igienă și sterilizare a echipamentelor medicale la standarde înalte, conform tuturor standardelor Uniunii Europene.

Așa cum spuneam, parodontoza poate apărea în momentul în care la nivelul rădăcinii dinților se acumulează placa bacteriană și țesutul de granulație. Astfel, cea mai simplă metodă de tratament este detartrajul, de acesta putând beneficia cei care au început de parodontoză. În cazul în care boala este mai avansată, recomandăm proceduri și tehnici mai complexe în funcție de gravitatea cazului: Periajul profesional, urmat de chiuretajul țesutului, apoi tratarea gingiilor cu antiinflamatorii și cu antibiotice.

Toate procedurile medicale se realizează în condiții optime la clinica noastră, fără ca tu să simți vreun disconfort ulterior. Dacă te afli în situația în care ai pierdut deja unul sau mai mulți dinți din cauza bolii parodontale, poți lua de asemenea în considerare implantul dentar, o metodă non-invazivă ce-ți va îmbunătăți viața în mod considerabil.

Iată care sunt semnele care îți vor arăta că suferi de boala parodontală:

• Sângerări gingivale

• Inflamarea și înroșirea gingiilor

• Respirație urât mirositoare

• Pierdere osoasă

Câte tipuri de boală există ?

Parodontita se manifestă diferit, în funcție de stadiu:

Gingivita
Este cea mai ușoară formă a acestei afecțiuni. Îți poți da seama dacă suferi de această afecțiune, urmărind simtomele de înroșire, umflare și sângerare a gingiilor, în mod deosebit la periajul zilnic.

Este foarte important de știut că gingivita este reversibilă dacă apelezi la un detartraj, un periaj profesional, un tratament gingival și o igienă orală foarte bună !

Parodontita acută
Apariția pungilor parodontale (spații formate între dinte și os, prin separarea gingiilor de dinte).

Parodontita cronică
În momentul în care pungile parodontale se adâncesc, țesuturile alăturate sunt distruse, iar dintele afectat capătă mobilitate sporită și trebuie extras în cele din urmă.

Ce cauzează boala parodontală ?

Principalele cauze ce duc la apariția bolii parodontale sunt următoarele:

Igiena necorespunzătoare
Neglijarea acestui aspect este principalul factor care duce la apariția parodontozei. Dacă nu se respectă regulile igienei orale, placa dentară duce la formarea tartrului și a pungilor parodontale. În urma aparitei acestora, se favorizează suprainfecția, mobilitatea dentară și în final, pierderea dinților.

Stresul
Reprezintă un factor de risc în apariția bolilor parodontale pentru că favorizează scăderea imunității. În acest fel, organismul nu mai are capacitatea de a lupta cu acest tip de infecții.

Fumatul
Conform unor studii realizate recent, unul dintre cei mai importanți factori ce favorizează apariția bolilor parodontale este și fumatul.

Diabetul
Persoanele care suferă de diabet au redusă capacitatea organismului de a se apăra de infecții, motiv pentru care sunt predispuse la boli sistemice sau parodontale.

Sarcina și pubertatea
În organism au loc diferite dezechilibre hormonale ce afectează printre altele și gingiile. În mod deosebit, recomandăm spălarea și îngrijirea cât mai atentă a dinților în această perioadă.

Bruxismul
Scrâșnitul voluntar sau involuntar al dinților suprasolicită țesuturile și duce în cele din urmă la afectarea și resorbția osului din jurul dintelui.

Cum se tratează bolile parodontale ?

În urma diagnosticării, le sugerăm pacienților noștri diverse tipuri de tratament. Aceste tratamente depind de stadiul în care se află boala și constau în proceduri chirurgicale sau non-chirurgicale, minim invazive, nedureroase, realizate în condiții de maximă igienă și siguranță.

• Detartrajul, periajul și tratamentul gingival

• Chiuretajul sub gingival și supra gingival

• Adiția de gingie (țesuturi moi și țesuturi osoase)

Pentru a preveni evoluția bolilor parodontale, recomandăm tuturor pacienților efectuarea de controale periodice (la 6 luni) și profilaxie anuală (detartraj, periaj, tratament gingival) !

DOTĂRI CLINICĂ

DOCTORI 3
ASISTENTE 2
CABINETE 2