Clinica Dr. Șerban

Parodontologie

Boala parodontală este una dintre cele mai răspândite afecțiuni dentare la nivel global și poate fi identificată prin inflamarea și înroșirea țesuturilor moi care înconjoară dintele (gingia).

Stomatolog Bucuresti Dr Serban

În fazele mai avansate, dupa retractie gingivala si resorbtie osoasa, aceste simptome sunt însoțite de sângerarea în timpul periajul, de retracția gingivală, durere în timpul masticației și chiar prin apariția mobilității dintelui pe arcadă ducând, în final, la pierderea acestuia.

Ce înseamnă paradontologie și cu ce se ocupă?

Parodontologia este o ramură deosebit de importantă a medicinei dentare. Aceasta se ocupă de afecțiunile gingivale și anume gingivita și parodontita. Mai exact, parodontologia este specializată în diagnosticarea și tratarea bolilor ce afectează gingiasi tesuturile de sustinere a dintelui respectiv ligamenteleparodontale si osul maxilar sau mandibular, atrăgând mereu atenția asupra a cât este de vitală o igienă dentară corectă.

Parodontologie Bucuresti Sector 1

Principalele cauze ce duc la aparitia bolii parodontale sunt

Semne de boala parodontală

Gingivita

În stadiul inițial al bolii parodontale sunt afectate doar gingiile. Gingivita poate fi identificată de către fiecare pacient prin inflamarea gingiilor, înroșirea acestora și sângerările frecvente la periaj sau chiar spontane. Osul nu este încă afectat. În acest stadiu nu avem pierdere osoasă.

Parodontita

In cazul in care gingivita nu este tratata la timp, apare retractia gingivala si resorbtia osoasa, descoperind radacina dintelui, apare mobilitatea acestuia si ulterior pirederea lui.

În cazurile avansate de parodontoză, pentru a nu pierde dintele, sunt aplicate tratamente cu acțiune locală pentru sterilizarea pungilor parodontale, chirurgical sau cu ajutorul laserului dentar.

Ești gata să zâmbești din nou?

Părerile pacienților noștri

Doctor Șerban