Bruxismul – Ce este? De ce apare? Cum se tratează?

Ce este Bruxismul?
Bruxismul este obiceiul de a încleşta sau scrâşni din dinţi, în mod involuntar. Acestă afecţiune poate lua două forme: bruxism diurn şi bruxism nocturn.

Bruxismul diurn se manifestă, în general, fără ca persoana afectată să conştientizeze şi apare în situaţii de stres sau anxietate.

Bruxismul nocturn este cel mai des întâlnit şi cel mai dificil de depistat deoarece se manifestă inconştient doar în timpul somnului.

Cum îl recunoaştem?

Printre cele mai întâlnite simptome ale bruxismului se regăsesc:

• Scrâşnitul din dinţi în timpul somnului
  • Deteriorarea dinţilor
  • Creşterea sensibilităţii dentare la anumiţi stimuli
  • Inflamarea gingiilor
  • Apariţia durerilor la nivelul capului, feţei sau maxilarului

De ce apare?

Cauzele bruxismului nu sunt clar determinate, însă au fost identificaţi numeroşi factori care favorizează apariţia acestei afecţiuni:

• Stresul
  • Anxietatea
  • Tulburările de somn
  • Alinierea incorectă a dinţilor
  • Consumul de nicotină, alcool, cafeină

Cum se tratează?

În majoritatea cazurilor, scrâşnitul dinţilor nu ajunge la forme atât de severe încât să se ajungă la necesitatea unui tratament. Cu toate acestea, se recomandă vizita la stomatolog dacă aveţi dinţii sensibili sau deterioraţi, resimţiţi dureri la nivelul capului, maxilarului sau vi se atrage atenţia că vă scrâşniţi dinţii în timpul somnului.

Pentru bruxismul nocturn se recomandă folosierea unei gutiere pentru a împiedica dinţii de sus să se atingă de cei de jos, evitând astfel scrâşnirea involuntară a dinţilor pe timpul nopţii. În cazul bruxismului diurn, cea mai simplă metodă de ameliorare este prin practicarea exerciţiilor pentru relaxarea musculaturii feţei.

Indiferent de ce simptome ai, la Clinica Dentară Dr. Șerban găseşti întotdeauna cele mai bune soluţii. Fă-ţi o programare online completând acest formular sau sunând la numărul 0758.074.415.

Opinia ta contează !

Apelare