Bruxismul - Ce este? De ce apare? Cum se tratează?

Bruxismul – Ce este? De ce apare? Cum se tratează?

Navigare rapidă articol

Ce este Bruxismul?
Bruxismul este obiceiul de a încleÅŸta sau scrâÅŸni din dinți, în mod involuntar. Acestă afecțiune poate lua două forme: bruxism diurn ÅŸi bruxism nocturn.

Bruxismul diurn se manifestă, în general, fără ca persoana afectată să conÅŸtientizeze ÅŸi apare în situații de stres sau anxietate.

Bruxismul nocturn este cel mai des întâlnit ÅŸi cel mai dificil de depistat deoarece se manifestă inconÅŸtient doar în timpul somnului.

Cum îl recunoaÅŸtem?

Printre cele mai întâlnite simptome ale bruxismului se regăsesc:

• ScrâÅŸnitul din dinți în timpul somnului
  • Deteriorarea dinților
  • CreÅŸterea sensibilității dentare la anumiți stimuli
  • Inflamarea gingiilor
  • Apariția durerilor la nivelul capului, feței sau maxilarului

De ce apare?

Cauzele bruxismului nu sunt clar determinate, însă au fost identificați numeroÅŸi factori care favorizează apariția acestei afecțiuni:

• Stresul
  • Anxietatea
  • Tulburările de somn
  • Alinierea incorectă a dinților
  • Consumul de nicotină, alcool, cafeină

Cum se tratează?

În majoritatea cazurilor, scrâÅŸnitul dinților nu ajunge la forme atât de severe încât să se ajungă la necesitatea unui tratament. Cu toate acestea, se recomandă vizita la stomatolog dacă aveți dinții sensibili sau deteriorați, resimțiți dureri la nivelul capului, maxilarului sau vi se atrage atenția că vă scrâÅŸniți dinții în timpul somnului.

Pentru bruxismul nocturn se recomandă folosierea unei gutiere pentru a împiedica dinții de sus să se atingă de cei de jos, evitând astfel scrâÅŸnirea involuntară a dinților pe timpul nopții. În cazul bruxismului diurn, cea mai simplă metodă de ameliorare este prin practicarea exercițiilor pentru relaxarea musculaturii feței.

Indiferent de ce simptome ai, la Clinica Dentară Dr. Șerban găseÅŸti întotdeauna cele mai bune soluții. Fă-ți o programare online completând acest formular sau sunând la numărul 0758.074.415.